Kijkje in de kalender van non-profit organisaties


Van anderen kan je leren. Daarom vroegen we bestaande gebruikers naar hun ervaring met de Contentkalender. Op deze pagina lees je hoe non-profit organisaties de Contentkalender inzetten om hun communicatiedoelen te bereiken.


Algemene onderwijsbond

De AOb maakt geleidelijk de stap van offline content naar steeds meer online content. Zo wil de bond naast oude leden ook een jongere doelgroep bereiken. Voor die laatste groep is het namelijk niet vanzelfsprekend lid te worden van een vakbond als je gaat werken.

Met de Contentkalender zorgen we voor continuïteit in onze communicatie-uitingen.


Grote Clubactie

Bij de Grote Clubactie hielden de afdelingen marketing en communicatie elk een eigen planning bij voor nieuwsbrieven, posts op sociale media en televisiereclames. Die mix was niet altijd goed op elkaar afgestemd - er zat niet echt een duidelijke lijn in.

Met de Contentkalender móet je wel plannen. Zo leer je onbewust rekening te houden met een planning, terwijl we het vroeger eerder dag tot dag bekeken.


Plan International Nederland

Plan International Nederland gebruikt de Contentkalender voor het informeren van de afdeling die contact heeft met particuliere sponsors. Welke communicaties en campagnes gaan eruit op welke datum? Met de Contentkalender kunnen ze dit op elkaar afstemmen.

Wanneer loopt welke campagne en welke nieuwsbrieven gaan er uit naar welke doelgroepen? Eerder hielden we alles bij in een Excel-sheet. Bedenk dus zelf maar hoe die eruit zag.

Maar het invoeren van de Contentkalender verliep niet vlekkeloos. ‘Gelukkig kon ik een keer sparren met een andere organisatie die de Contentkalender gebruikt. Horen hoe zij het programma inrichtten hielp ons veel'.

Wil je ook samen met Luuk, Franka of een van onze klanten kletsen over de Contentkalender?