Aan de slag met de belangrijkste functies van de Contentkalender

Ben je bekend met de indeling en structuur van de Contentkalender? Mooi. Dan gaan we aan de slag met de belangrijkste functies. Doorloop de vier stappen hieronder en binnen no-time gebruik jij de Contentkalender als een pro. Je communicatieplanning was nog nooit zo overzichtelijk en gestructureerd.

Stap 1: Project aanmaken

  • Klik op ‘Project toevoegen’ linksonder in de Contentkalender;
  • Er verschijnt een pop-up scherm. Vul de naam in van je project en klik op ‘Toevoegen’;
  • Voeg details van je project toe;
  • De nieuwe project staat in het linkervenster.

Stap 2: Communicatie aanmaken

  • Klik op de + bovenin Contentkalender;
  • Er verschijnt een pop-up scherm;
  • Vul de datum, het bijbehorende project en de naam van de communicatie in;
  • Vul alle details van je communicatie toe;
  • Klik vervolgens op ‘Toevoegen’;
  • De nieuwe communicatie verschijnt in de kalender.

Stap 3: Gebruiker toevoegen

  • Klik rechtsboven in de Contentkalender op je profiel en vervolgens op gebruikersbeheer;
  • In het nieuwe scherm klik je op ‘Gebruiker toevoegen’;
  • Geef het autorisatieniveau van de nieuwe gebruiker aan en klik op ‘Opslaan’.

Stap 4: Actie aanmaken

  • Klik op de communicatie waar je een actie aan toe wilt voegen;
  • In het nieuwe scherm klik je op ‘Actie toevoegen’;
  • Geef de actie een naam en deadline en kies een verantwoordelijke;
  • Geef (eventueel) aan hoeveel tijd en geld een actie mag kosten;
  • Klik vervolgens op ‘Toevoegen’.

Wil je meer uitleg over de belangrijkste verschillende functionaliteiten, download onze handleiding.

Is je vraag beantwoord?