Evalueren in de Contentkalender

Plannen draait niet alleen om vooruitkijken, maar ook om terugblikken. Door terug te blikken weet je over welke onderwerpen je communiceert en kan je nagaan hoe succesvol een bericht is geweest. Aan de hand van die informatie pas je je strategie aan.

Heb je berichten geplaatst waar je doelgroep op aan ging? Daar heb je er meer van nodig!

Hoe evalueer ik een bericht?

Een bericht evalueren kan het beste via het kanaal waar je het bericht op hebt verspreid. Op LinkedIn heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om statistieken te bekijken. Hier vind je informatie over het bereik, aantal klikken, reacties en commentaren. Deze informatie kan je ook bij andere kanalen inzien, zoals op Facebook of Instagram.

Waarom evalueer ik een bericht?

Wanneer je goed bijhoudt welke berichten goed scoren, weet je welke content je kan hergebruiken. Je weet al dat het bericht of format aanslaat, dus daar hoef je niet meer over na te denken. Je kan er ook voor kiezen vaker via hetzelfde kanaal te communiceren of dezelfde content juist ook op een ander kanaal te plaatsen.

Evalueren in de Contentkalender

De evaluatie van communicaties kan je eenvoudig bijhouden in de Contentkalender. Je kan een communicatie sterren geven en er kort iets over zeggen. In de lijstweergave kan je vervolgens sorteren op het aantal sterren, zodat je snel al je best-scorende content op een rijtje hebt.

Is je vraag beantwoord?