De indeling en structuur van Contentkalender

Voordat je aan de slag gaat, is het handig om te weten hoe de Contentkalender in elkaar zit. De structuur is super eenvoudig en maakt werken makkelijk. We leggen het uit aan de hand van onderstaand schema.

  • In de Contentkalender werk je vanuit campagnes. Voor elke marketingcampagne die je organisatie voert, maak je een aparte campagne aan in de Contentkalender. Binnen een campagne voeg je communicaties toe.
  • Een voorbeeld van een communicatie is een blog (contentformat) op je website (mediakanaal). Binnen een communicatie voeg je acties toe in de vorm van to-do’s. Een voorbeeld van een actie is het houden van een interview voor je blog.
  • Voor elke actie definieer je de verantwoordelijke - degene die de actie gaat uitvoeren - en een deadline. De acties samen vormen een actielijst (rechtsboven, het belletje).

Je weet nu hoe de Contentkalender in elkaar zit. Dus hup, ga direct aan de slag met de belangrijkste functies. Wil je weten hoe jij de Contentkalender kan inzetten om jouw communicatieplanning te verbeteren? Kom naar onze gratis workshop communicatieplanning.

Is je vraag beantwoord?