1-1

TikTok als zoekmachine

Ons zoekgedrag verandert. Niet alleen door AI, maar ook door de manier waarop we platforms gebruiken. Dat TikTok een populair kanaal is, wist je waarschijnlijk al. Maar het wordt al lang niet meer alleen gebruikt voor entertainment. Vooral jongere doelgroepen zetten TikTok in als zoekmachine. En dát biedt kansen voor organisaties.

Creator Search Insights

Met Creator Search Insights laat TikTok precies zien waar veel op gezocht wordt én waar nog contentkansen liggen.
Ga naar de zoekbalk, typ “Creator Search Insights” en open de resultaten. Je ziet daar welke zoekopdrachten populair zijn, hoeveel content er al over bestaat en waar ruimte ligt om met jouw organisatie op in te spelen.

Let wel op: volg niet zo maar de trends. Je wilt dat de content die maakt aansluit bij je organisatie en doelgroep. Trends volgen is leuk, maar relevant blijven nog veel leuker.

Nog 23 dagen tot kerst...

Leuk dat je vandaag een deurtje naar een contenttip hebt geopend. Zien we je morgen weer?

Wij staan elke dinsdag klaar voor al je vragen

Loopt je vast? Wil je extra uitleg over een functionaliteit? Of wil je sparren met iemand van Team Contentkalender? Dat kan. Elke dinsdagochtend van 10:00 tot 11:00 houden we een inloopspreekuur. De link om mee te doen vind je dinsdagochtend bovenin de Contentkalender. Schuif vooral aan als je een vraag hebt of gewoon voor de gezelligheid!

Inhakers

Elke dag van het jaar inspiratie voor je Contentkalender?

Bekijk onze inhaakkalender. En vul direct je kalender met leuke inhakers voor 2026.