Blogberichten

Een planning maken en je er niet aan houden, is alsof je een sportschoolabonnement afsluit om vervolgens nooit te gaan. Want hoewel een planning makkelijk gemaakt is, is hem naleven een stuk ingewikkelder. Zonde. Dus helpen we je met het opzetten van een haalbare contentplanning. Stapje voor stapje

We zijn op het eiland van de communicatieafdeling, waar contentmakers ladingen flessenpost de wereld in sturen. Misschien in een team, misschien ook niet. Maar wat je situatie ook is: content maak je nooit alleen. Dus betrek al je collega’s bij je contentproces.

"Hey, kan je deze pagina nog even aanpassen?" Een emailbox die overstroomt met dit soort verzoeken. Daar gaan we iets aan doen. Ontdek hoe je de emailbox van de communicatieafdeling vervangt met de Contentkalender.

PR staat letterlijk voor publieke relaties. Met PR verbeter je de relaties tussen je organisatie en je publiek. Je geeft de touwtjes uit handen, want niet jij maar een journalist bepaalt wat hij over jou of jouw organisatie schrijft. Maar daarbij is de boodschap wel veel krachtiger. In dit blog lees je hoe PR past binnen je marketingstrategie.

We merken dat veel teams moeite hebben om samen tot een fijn werkproces te komen als het aankomt op plannen. Want wie doet wat? En wie zet wat in de Contentkalender? Ook contentcoördinator Vanessa en tekstschrijver Andrew liepen tegen dit probleem aan. Samen evalueerden we hoe hun teams werken in de Contentkalender

Steeds meer bedrijven gebruiken kunstmatige-intelligentietools om teksten te schrijven. Dat merk je direct, zou je zeggen. Maar het is nog knap lastig om de teksten van 'echt' te onderscheiden. Wat betekent dat voor ons als contentmakers?

Wat is een contentkalender? Hoe maak je er een? Hoe is een contentkalender dé oplossing voor je communicatieplanning? Lees dit blog en duik in de wereld van contentkalenders. We geven je er ook nog een gratis template bij.

Een contentkalender onderscheidt zich van een doorsnee planning, omdat je niet alleen plant wanneer je communiceert. Je geeft ook aan waarom, naar wie, waar en hoe je communiceert. Maar ja, dat is nogal veel informatie. Waar moet je beginnen? In dit blog leggen wij je stap voor stap uit hoe je een contentkalender opzet.

Iedereen werkt anders. Daarom willen wij dat de Contentkalender aansluit bij verschillende werkprocessen. In dit blog leg ik je uit hoe je Contentkalender toevoegt in Teams en makkelijk samenwerkt met andere collega’s.