Blogberichten

Voorbeeld van een contentoverleg
Maak kennis met het Contentoverleg 15 november 2019

Je communicatieplanning staat, iedereen doet mee en weet precies wat hij of zij moet doen. Maar dan komt er iets tussen. Die ene inhaker moet ook nog even mee, of die nieuwsbrief moet toch een dag later verstuurd worden. En plotsklaps is je hele planning in de war. Hoe zorg je ervoor dat niet alleen je planning up-to-date blijft, maar ook je hele team mee blijft doen aan je planning? Door een vast moment voor contentoverleg in te plannen.

Estee janssens a Qfhbxail Cs unsplash
Alles loopt op rolletjes? 30 oktober 2019

Gewoon goede content. Dat wil jij, dat willen wij, dat wil iedereen. Maar ‘gewoon’ goede content bestaat niet. Content wordt niet zomaar ineens geschreven. Het is een proces. Heb je je ooit afgevraagd waarom de ene organisatie scoort met hun content, terwijl dit bij de andere organisatie nauwelijks van de grond komt? Een goed en duidelijk proces kan het verschil maken. Een goed proces zorgt voor overzicht en structuur. Om overzicht en structuur te krijgen in je content, is het belangrijk dat je weet welke boodschappen je verstuurt (of wil versturen), welke collega’s hierbij betrokken zijn en wie welke taak op zich neemt.

Start met plannen
Hoe een goede communicatieplanning jouw leven een stuk overzichtelijker maakt 11 oktober 2019

Een goede communicatieplanning geeft jou overzicht. Want het stelt je in staat vooruit te kijken, en terug te blikken. En dat levert jou, je collega’s en je organisatie ontzettend veel op. Kijk maar.

Bergen met vlaggen
Structureer je communicatieplanning met campagnes 11 juli 2019

Je hebt een account van de Contentkalender en bent klaar om de Contentkalender in gebruik te nemen. Nu kun je campagnes gaan definiëren. Het werken met campagnes is niet moeilijk, maar het vereist wel een zekere mate van gestructureerd werken. Hoewel dat wat tijd kost, levert het je uiteindelijk veel structuur en overzicht op. Met deze uitleg Leer ik je stap voor stap alles over campagnes. Heb je vragen? Mail me dan vooral: luuk.post@contentkalender.nl!

Communicatieplanning excel contentkalender header 2
Communicatieplanning in Excel? Dat kan makkelijker 21 juni 2019

Tijdens een campagneoverleg stelde ik voor om de communicatieplanning te maken. Nu staar ik naar een leeg Excel-bestand en vraag ik me af hoe te beginnen. Wat is de beste indeling? Hoe geef ik de verschillende mediakanalen weer? En hoe wijs ik een verantwoordelijke toe? Ik testte de Contentkalender en zag dat het allemaal veel makkelijker kan.

Word contentkoning(in) met een succesvolle communicatieplanning
De Contentkalender invullen: 5 tips voor succes 29 maart 2019

Je hebt een Contentkalender account aangemaakt. Mooi, je eerste stap naar de titel contentkoning(in) is gezet. Maar hoe nu verder? Hoe vul je de Contentkalender effectief in? Deze 5 tips gaan je daarbij helpen.

Contentplanning
Een contentkalender maken volgens het Hero-Hub-Hygiene model 20 maart 2019

Het Hero-Hub-Hygiene-model helpt je om communicatie slim te plannen en klanten te binden. Wil jij de 3 H’s toepassen op jouw planning? Volg onze 3 stappen om met Hero, Hub en Hygiene je Contentkalender te vullen.

Astronomische klok
Contentkalender: verbeter je communicatieplanning 13 maart 2019

Ken je dat? Je hebt een prachtige site met duidelijke, maar verouderde informatie. Hoe blijft je content levend en actueel? En hoe houd je overzicht op je content? De oplossing is eenvoudig: gebruik de Contentkalender en verbeter je communicatieplanning.

Content Stappenplan
Stappenplan Contentkalender: een goede communicatieplanning in 5 stappen 6 maart 2019

Geen last minute stress meer als je weet dat je doelgroep op gezette tijden krachtige content krijgt. Met een Contentkalender weet je ruim van tevoren wie wat wanneer en voor wie publiceert. Dit stappenplan Contentkalender helpt je om in 5 stappen te starten met communicatieplanning.