Blogberichten

Twee schermen op een bureau met de Contentkalender open
Ontdek de nieuwe functionaliteiten van de Contentkalender – februari 2021 18 februari 2021

“Communicatie toevoegen”. Je hebt er waarschijnlijk al vaak genoeg op geklikt in de Contentkalender. Sommige organisaties zelfs al meer dan duizend keer. De organisatie met de meeste communicaties zelfs al 4055 keer. Indrukwekkend. Vanaf 23 februari verandert het scherm wat je gewend bent, daarnaast verbeteren we de workflows.

Banner Contentkalenderin5stappenng
In 5 stappen snel van start met de Contentkalender 21 januari 2021

Je hebt net gekozen om de Contentkalender te testen. Leuk! Maar hoe kom je te weten wat de Contentkalender je brengt? Door de Contentkalender te vullen met jouw communicatieplanning. En dat liefst zo efficiënt mogelijk. In vijf stappen helpen we je aan een gevulde Contentkalender.

Emma matthews digital content production 8 K62atzbul Q unsplash
De Contentkalender vullen voor 2021 18 december 2020

Het nieuwe jaar komt eraan. Dat betekent dat het tijd is om de Contentkalender voor 2021 te vullen. Op naar een overzichtelijke start van het nieuwe communicatiejaar. Maar hoe vul je de Contentkalender snel en doeltreffend? Deze blog helpt je daarbij.

Drie bolletjes op achtergrond met daarin de nieuwe functionaliteiten
Ontdek de nieuwe functionaliteiten van de Contentkalender – November 2020 28 november 2020

Al 4000 organisaties hebben een account aangemaakt bij de Contentkalender. Al die organisaties hebben hun eigen wensen en dat levert ons meer en meer feedback op. Die feedback hebben ook nu weer omgezet in nieuwe functionaliteiten. Nu vraag jij je af: wat is er allemaal nieuw? We leggen het je uit in deze blog.

Header blog always on vs projectmatig communiceren
Projectmatig communiceren vs. always-on-strategie: hoe zet je ze in de Contentkalender 13 november 2020

In mijn vorige blog vertelde ik je over twee verschillende vormen van communicatieplanning: een projectmatige manier en een always-on manier. Bij projectmatig communiceren werk je toe naar een einddoel. Bijvoorbeeld een groot kerstproject. En met een always-on-strategie communiceer je het hele jaar door over de vooraf gekozen onderwerpen. Twee uiteenlopende methodes, die elkaar niet uitsluiten, maar wel om een verschillende aanpak vragen in je communicatieplanning. We vertellen je graag hoe je beide aanpakken optimaal inzet in je Contentkalender.

Alway on header
Het verschil tussen always-on en projectmatig communiceren 16 oktober 2020

Projectmatig communiceren of een always-on-strategie. Voor beiden is wat te zeggen. Maar wat is het verschil eigenlijk tussen de twee? Hoe communiceert jouw organisatie nu? En moet je als communicatieadviseur een keuze maken, of kan je beide strategieën inzetten. In deze blogserie geven we je graag antwoord op deze vragen en vertellen we je graag hoe jouw Contentkalender inricht voor beide strategieën.

Blog nieuwe features september 2020
Ontdek de nieuwe functionaliteiten van de Contentkalender! – September 2020 10 september 2020

Maken jij en je team inmiddels al veelvuldig gebruik van de Contentkalender? Dan hebben we goed nieuws! Er zijn een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan de Contentkalender. Zo wordt het maken van jouw communicatieplanning nog een stuk makkelijker! Leuk voor jou en je team. Nu vraag jij je natuurlijk af: wat is er allemaal nieuw? We laten het je zien.

Blog thuiswerken
Thuiswerken met de Contentkalender 5 juni 2020

Hoe lang zit je nu al thuis aan je bureau? Thuiswerken is de nieuwe norm en dat zal nog wel even zo blijven. Je werk-privébalans wordt op de proef gesteld. En je werk neemt andere vormen aan. Meer dan ooit speelt het werk zich digitaal af: (nog) meer online overleggen, geen snelle babbels in de gang en toch moet je het overzicht bewaren. Maar hoe ga je daarmee om? En waarom is de Contentkalender jouw partner in crime?

Header, twee schermen
Online (content)overleg, hoe zorg je voor structuur? 15 mei 2020

We herkennen het allemaal. Een collega die niet kan inloggen, een andere collega wiens kinderen spontaan tikkertje spelen tijdens het overleg of een echo omdat iemand geen externe microfoon heeft. Allemaal ruis op de lijn. Ruis die je niet (of minder) hebt op kantoor. Hierdoor wordt het kleinste contact een enorme opgave. En voor je het weet, vermindert de onderlinge communicatie. Die vermindering zorgt voor onduidelijkheid, ook in je contentplanning.