2025 was geen jaar van stilzitten. Eerder van schaven, sleutelen en verbeteren. Soms groot, soms klein, maar altijd met hetzelfde doel: de Contentkalender elke maand een beetje fijner maken om in te werken. Nieuwe functies, meer gemak.
We luisterden naar jullie vragen, frustraties en ideeën. En daar bouwden we op door. In deze blog nemen we je mee langs de belangrijkste nieuwe functionaliteiten van 2025. Zodat je precies weet wat er is veranderd. En vooral: hoe het jouw planning makkelijker, overzichtelijker en rustiger maakt.
Nog geen account? Start een proefmaand

Ontdek de nieuwe functionaliteiten van 2025
In de Contentkalender werk je samen aan content en houd je overzicht over planning en voortgang. Om dat nog makkelijker te maken, hebben we de Contentkalender in 2025 weer een flinke stap slimmer gemaakt. We hebben gekeken naar waar teams vastliepen, waar kostbare tijd verloren ging en hoe we de werkdruk binnen content teams konden verlichten. Dit is wat we hebben toegevoegd:
Slimmer organiseren & plannen
Doorlopende bijzondere dagen. Een bijzondere dag die langer dan één dag duurt? Plan bijzondere dagen vanaf nu, net als communicaties, ook doorlopend in de kalender.- Strategische elementen samenvoegen. Voeg strategische elementen zoals projecten, doelgroepen, labels of andere elementen makkelijk samen. Zo verander je eenvoudig van strategie.
- Maatwerk voor enterprise-klanten. Voor enterprise-klanten passen we de namen van strategische elementen aan. Wil je liever 'thema's' in plaats van 'projecten’? Dan passen we dat voor je aan.
Sneller bewerken & samenwerken
- Bewerken in bulk. Bewerk communicaties in bulk en pas gemakkelijk verschillende communicaties tegelijk aan. Je kunt drie acties in bulk uitvoeren: toevoegen, verwijderen of aanpassen.
- Verbeterde workflows. Verwijder in één klik alle taken, zie direct het totaal aantal uren per workflow en voorkom ruis doordat workflows zonder taken automatisch inactief worden.

- Versiegeschiedenis met extra context. In het contentblok van een communicatie zie je nu niet alleen eerdere versies, maar ook wat er precies is aangepast. Zo zie je in één oogopslag wat er veranderd is (en welke versie je wilt aanhouden).
Printen, downloaden & delen
- Print en download je lijst
Sla elke lijst op als PDF of print 'm direct vanuit de tool. - Makkelijk bestanden downloaden
Het downloaden van bestanden is een stuk makkelijker geworden. Je kan nu met een knop alle bestanden of één bestand downloaden.

Scroll, sorteer en krijg overzicht
- Spiksplinternieuwe tijdlijn
Kijk in één oogopslag vooruit of terug op campagnes en thema’s per kwartaal. - Sorteren in je tijdlijn
Sorteer de tijdlijn nu ook op mediakanaal, doelgroep, label of een ander strategisch element. Jij bepaalt waar je overzicht over wilt - Sorteren in je planbord
Sorteer alfabetisch of op begin- en einddatum. Zo zie je nog sneller wat prioriteit heeft. - Eenvoudig navigeren door de kalender
Klik op de datum boven de kalender om eenvoudig voor- en achteruit te scrollen. Zo spring je, met één druk op de knop, maanden of zelfs jaren vooruit.
Werk met een glimlach
Wil je uitleg over deze én de rest van de functionaliteiten?
Profiteer direct: nieuwe functionaliteiten in de praktijk
De nieuwe functionaliteiten van 2025 geven jou en je team vooral meer rust en meer regie. In de praktijk merken onze klanten meteen het verschil.
Samenwerken gaat soepeler dankzij de verbeterde versiegeschiedenis: iedereen ziet wie wat heeft aangepast en welke versie actueel is. Zo werken ze bij De Tweede Kamer nu eindelijk zonder verwarring of dubbele acties.
Ook één van onze gemeenten merkten dat ze vaak gaten in de planning hadden of dat er dubbele posts werden ingepland. Met de vernieuwde tijdlijn kunnen ze nu sorteren op mediakanaal of doelgroep en zien ze in één oogopslag waar overlap of gaten zitten.
Naast samenwerken, wordt strategisch plannen steeds makkelijker en overzichtelijker. Eén van onze klanten werkt sinds kort met een vast ritme volgens het Hero Hub Hygiëne-model. Voorheen moesten ze elke post handmatig aanpassen wanneer de strategie veranderde. Dankzij bewerken in bulk passen ze nu in één keer meerdere posts aan.

Blik vooruit, wat biedt 2026?
Contentkalender is meer dan alleen een planningstool; we maken het dagelijks werk van marketeers en communicatieprofessionals eenvoudig en leuk. In 2026 bouwen we verder aan:
- Filters opslaan
- Communicatie omzetten tot reeks
- Communicaties koppelen
- Integraties met andere applicaties
- Verbeterde gebruiksvriendelijkheid en snelheid
Aan de slag
Zin om overzicht, structuur en inspiratie terug te brengen in je contentplanning? Start vandaag met de Contentkalender en probeer een maand gratis!
Mis je een functionaliteit? Laat het ons weten.