Geschreven door Franka Smet | 13-01-22

Tegenwoordig is alles online. En ook je werkproces speelt zich online af. Vergaderen doe je in Teams of Zoom en documenten zweven ergens in de cloud. Waarom zou je dan niet ook overstappen op een online contentplanning? Zo werk je makkelijk samen met collega’s en is je planning altijd up-to-date. In dit blog lees je vijf redenen waarom ook jij toe bent aan een online contentplanning.

1. Content wordt maar één keer gebruikt.

Je besteedt heel veel waardevolle tijd en energie aan het maken van je content. Heel zonde dus om die leuke video of blog maar één keer te gebruiken. Met de Contentkalender kijk je makkelijk terug en weet je precies welke content je waar en naar wie hebt verspreid.

Tip: Knip een blog op in meerdere sociale mediaberichten. Of verwerk een video ook als artikel voor op je website.

2. Je richt verschillende campagnes tegelijkertijd op één doelgroep

Achter je campagne zit een doel. Zonde als je dezelfde doelgroep op één moment overspoelt met verschillende informatie. Dit voorkom je door op de hoogte te zijn van wat je wanneer naar je doelgroepen communiceert.

Tip: In de tijdlijnweergave van de Contentkalender zie je precies wanneer je communiceert over een bepaalde campagne.

Tijdlijn

Tijdlijnweergave

3. Je hebt enorme piekmomenten op één mediakanaal

Zelfs als je communiceert naar meerdere doelgroepen, moet je rekening houden met welke content je wanneer en op welk kanaal verspreidt. Als je bijvoorbeeld op Facebook naar meerdere doelgroepen communiceert, en je berichten allemaal op één dag plaatst, kan het zijn dat je content wordt ondergesneeuwd.

Tip: Spreid je content over de hele week. Dit brengt rust in je planning en rust op je kanalen.

4. Content leeft niet in de organisatie

‘Wat doen jullie nou op de communicatie-afdeling?’. Klinkt deze vraag bekend? Je wil dat de hele organisatie op de hoogte is van wat jullie als communiceren als bedrijf. Maar het is lastig om de resultaten van je werk aan te tonen. De Contentkalender deel je eenvoudig met iedereen, zonder dat ze zomaar de planning kunnen aanpassen. Zo houd je je collega’s op de hoogte van al het werk dat je doet.

5. Je bent meer tijd kwijt met plannen, dan met content creëren

We hadden het net al over jouw waardevolle tijd en energie. Maak het jezelf makkelijk door workflows aan te maken en communicaties in een reeks in te plannen. Zo houd je tijd over voor dat wat er echt toe doet: de content.

Herkenbaar?

Herken jij je in deze situatie? Dan ben je toe aan een online contentplanning. Plan vrijblijvend een sessie in met Luuk. Hij legt je in 15 minuten uit hoe je gebruikmaakt van een online contentplanning!