Logo Algemene Onderwijsbond (AOb)

Onze klant: Algemene Onderwijsbond (AOb)

De AOb maakt geleidelijk de stap van offline content naar steeds meer online content. Zo wil de bond naast oude leden ook een jongere doelgroep bereiken. Voor die laatste groep is het namelijk niet vanzelfsprekend lid te worden van een vakbond als je gaat werken.

Marketeer Femke gebruikt de Contentkalender om grip en overzicht te krijgen op alle uitingen. Ze maakt samen met haar collega's de planning voor onder meer de website, social media en nieuwsbrieven.

Eerst maakten ze de planning in Excel, maar met de verschillende kanalen, doelstellingen en doelgroepen werd alles te ingewikkeld en te groot voor Excel. Ze hadden behoefte aan structuur en besloten een tool aan te schaffen: de Contentkalender.

Met de Contentkalender zorgen we voor continuïteit in onze communicatie-uitingen.

Met de Contentkalender creëren ze overzicht voor iedereen binnen de organisatie. Collega's kunnen hierdoor bijvoorbeeld een maand van tevoren al zien wat voor voorwerk ze moeten doen voor een publicatie. De Contentkalender helpt AOb ook om nieuwsbrieven gespreid in te plannen. In het verleden gebeurde het wel eens dat er drie nieuwsbrieven op dezelfde dag uit gingen.

De Contentkalender is echt onze online agenda geworden. Zo zorgen we voor continuïteit in onze communicatie-uitingen.

Wat Femke het allerbelangrijkst vind, is dat ze nu overzicht hebben. Alle werkzaamheden die gedaan zijn, vinken ze af. Daardoor weten ze precies wat er nog moet gebeuren. En hoeft het team niet alle social-kanalen te controleren. Ze zien alles overzichtelijk in de kalender staan.


Ze gebruiken de tool nu dagelijks. Natuurlijk is het in het begin even zoeken waar alles staat, maar dat gaat nu prima.

Als je overigens vragen hebt, kun je heel snel schakelen met Luuk. Hij kan direct antwoorden geven op je vragen. Dat is heel handig als je met iets nieuws begint.