Onze klant: CNV Vakmensen
Beter overzicht krijgen in wat we doen. Dat was een van de verbeterpunten voor CNV Vakmensen bij het opstarten van een nieuwe afdeling Marketing & Communicatie. CNV Vakmensen wilde beter onderling inzicht krijgen in wat ze doen op het gebied van projecten en content. Daarom introduceerde Marketing Manager Albert Daverschot, de Contentkalender.
Voor de Contentkalender gebruikten we Excel. Hierin stonden alle projecten geprioriteerd. Het werd op een gegeven moment alleen zoveel, dat de minder belangrijke dingen die wel moesten gebeuren uit beeld raakten.
CNV Vakmensen kennen we door Presenter. Albert wilde met de Contentkalender leren werken en mensen helpen hun werk te structureren. Ze hadden ook naar Trello kunnen gaan. Maar na een test zag de Contentkalender er gebruiksvriendelijk uit en het werkte fijn.
De Contentkalender geeft ons structuur en houvast.
De twee grootste pluspunten van de Contentkalender zijn structuur en houvast voor de organisatie, aldus CNV Vakmensen. Sinds de Contentkalender er is hebben ze het gevoel dat er minder verwarring is over waar ze mee bezig zijn en wat er moet gebeuren.
Ook Bianca de Jong, Traffic Manager, is enthousiast. Het is veel uitproberen en vooral doen. "Trial en error", aldus Bianca. "Af en toe gebruik ik ook de feedback functionaliteit. Ik stel dan een vraag en word ik gelijk teruggebeld."
Ik vind het prettig te weten dat er altijd een hulplijn beschikbaar is.
Projecten hergebruiken
Als een bestuurder iets wil van twee jaar geleden kunnen ze terugzoeken hoe dat eerder is gegaan. Dan kopiëren ze eenvoudig het volledige project. Een paar aanpassingen doen en klaar.
“Richtlijnen, bijvoorbeeld een tone of voice hebben we nog niet in de Contentkalender staan, omdat onze redacteuren dit wel weten. Maar het lijkt me wel handig. Zodat het centraal staat op één plek waar iedereen toegang toe heeft.
En als we werk moeten overdragen of uitbesteden is het natuurlijk ook erg handig