
Onze klant: de Grote Clubactie
Bij De Grote Clubactie hielden de afdelingen marketing en communicatie elk een eigen planning bij voor nieuwsbrieven, posts op sociale media en televisiereclames. Die mix was niet altijd goed op elkaar afgestemd - er zat niet echt een duidelijke lijn in. Daarom zochten we iets wat inzicht kon geven.
Als oplossing heb ik eerst geprobeerd iets te maken in Excel, maar alle uitingen van een heel jaar en de taken en verantwoordelijkheden die daarbij horen, krijg je nooit goed in één overzicht. In de Contentkalender vond ik een tool waarbij dat wel kan. Na een test kwam ik tot de conclusie dat dit ons wel zou kunnen helpen.
De lijntjes met de makers van de Contentkalender zijn kort. Met aanpassingen en feedback kan ik meteen bij hen terecht. Dat geeft me een goed gevoel.
De Contentkalender heeft ons overzicht gebracht. We kunnen er al onze communicatie-uitingen in kwijt. Als er iets in de planning verandert, is iedereen meteen op de hoogte. En als iemand ziek is, zien we makkelijk wat er opgepakt moet worden.
Een ander voordeel: met de Contentkalender móet je wel plannen. Zo leer je onbewust rekening te houden met een planning, terwijl we het vroeger eerder dag tot dag bekeken. We gebruiken de Contentkalender nu elke dag. De communicatieplanning staat bij ons zelfs op een groot scherm op kantoor. Het is echt onderdeel geworden van ons werk.