Logo van NEVI

Onze klant: NEVI

Op het gebied van communicatieplanning tasten veel bedrijven nog in het duister. Zo ook Nevi. Daar introduceerde Ida Bastiaansen de Contentkalender. Als nieuwe manager van de marketingcommunicatieafdeling zag ze hoe versnipperd de contentcreatie was binnen de organisatie. Verschillende afdelingen stuurden content naar buiten – soms naar dezelfde doelgroepen – zonder dit onderling af te stemmen. Het totaaloverzicht ontbrak en ze werkten niet projectmatig. Het invoeren van de Contentkalender veranderde dit volledig.

Structuur aanbrengen in de contentplanning was een van de eerste punten die ik wilde aanpakken.

Starten met de Contentkalender

Ze kende de Contentkalender door een nieuwsbrief. En haar start bij Nevi was een mooi moment om de tool te adopteren. Zo gezegd, zo gedaan. Na een workshop Contentkalender voerden we de Contentkalender ver door in de communicatieprocessen van Nevi. De nieuwe werkwijze was in het begin even wennen. Na een teamsessie om de ervaringen met elkaar te delen en de handigheidjes uit te wisselen ging het team van start. Nevi gaf ons ook de juiste feedback, waarmee we de tool goed konden verbeteren.

We hebben nu overzicht, inzicht en grip op de communicatie die eruit gaat.

Nevi was gauw om toen ze merkten wat de Contentkalender hun als organisatie opleverde. Het is echt een dagelijkse tool geworden. Iedere maandagochtend trappen het team af met de Contentkalender op een groot scherm. Ze lopen de communicatieplanning door en blikken terug op de afgelopen week. Deze manier van evalueren helpt bij het vieren van successen. Zo staan ze bijvoorbeeld stil bij social media posts die goed scoorden.

Doordat we inzicht hebben in welke content goed aansloeg, sturen we aan op meer van dit soort content.

Content leeft in de organisatie

Verder is de rest van het bedrijf beter op de hoogte van de communicatieplanning. Dit creëert synergie in de contentstromen en verhoogt de kwaliteit. Zo stelde een collega van een andere afdeling laatst voor om zijn whitepaper te combineren met een geplande mailtaak. Gaaf om te merken hoe content ook bij collega’s buiten de marcom afdeling meer top of mind raakt. De contentcultuur groeit binnen Nevi.

En ook niet onbelangrijk: we kunnen nu aan onze directie verantwoorden welke aandacht we waaraan besteden en wat het oplevert.