Logo van NEVI

Onze klanten: NEVI

Op het gebied van communicatieplanning tasten veel bedrijven nog in het duister. Zo ook Nevi. Daar introduceerde Ida Bastiaansen de Contentkalender. Als nieuwe manager van de marketingcommunicatieafdeling zag ze hoe versnipperd de contentcreatie was binnen de organisatie. Verschillende afdelingen stuurden content naar buiten – soms naar dezelfde doelgroepen – zonder dit onderling af te stemmen. Het totaaloverzicht ontbrak en ze werkten niet campagnematig. Het invoeren van de Contentkalender veranderde dit volledig.

“Structuur aanbrengen in de contentplanning was een van de eerste punten die ik wilde aanpakken. Ik kende de Contentkalender door een nieuwsbrief. En mijn start bij Nevi was een mooi moment om de tool te adopteren. Zo gezegd, zo gedaan. Na een workshop Contentkalender voerden we de Contentkalender ver door in de communicatieprocessen van Nevi. De nieuwe werkwijze was in het begin even wennen. We hielden een teamsessie om de ervaringen met elkaar te delen en de handigheidjes uit te wisselen. Het supportteam van de Contentkalender reageerde snel op onze vragen. Ook namen ze onze suggesties voor aanpassingen in de tool erg serieus.”

We hebben nu overzicht, inzicht en grip op de communicatie die eruit gaat.

“We waren gauw om toen we merkten wat de Contentkalender ons als organisatie opleverde. Het is echt een dagelijkse tool geworden. Iedere maandagochtend trappen we af met de Contentkalender op een groot scherm. We lopen de communicatieplanning door voor de aankomende week en we blikken terug op de afgelopen week. Deze manier van evalueren helpt bij het vieren van successen. We staan bijvoorbeeld stil bij social media posts die goed scoorden. Doordat we inzicht hebben in welke content goed aansloeg, sturen we aan op meer van dit soort content.

Verder is de rest van het bedrijf beter op de hoogte van de communicatieplanning dankzij een gezamenlijke inlogcode. Dit creëert synergie in de contentstromen en verhoogt de kwaliteit. Zo stelde een collega van een andere afdeling laatst voor om zijn whitepaper te combineren met een geplande mailactie. Gaaf om te merken hoe content ook bij collega’s buiten de marcom afdeling meer top of mind raakt. De contentcultuur groeit binnen Nevi. En ook niet onbelangrijk: we kunnen nu aan onze directie verantwoorden welke aandacht we waaraan besteden en wat het oplevert.”