Onze klant: Alfa-college
Een groot team, ieder met eigen onderwerpen om te delen op sociale media. En ook nog meerdere locaties met verschillende kanalen en wensen. Dat klinkt als chaos waarin je gedoemd bent het overzicht te verliezen. Marketing, Communicatie & Voorlichting adviseur Femke Roemeling van het Alfa-college liep daar ook tegenaan. Zij gebruikt nu samen met haar marketing- en communicatieteam De Contentkalender.
Het probleem van het Alfa-college
Veel locaties met een eigen planning, content die op hetzelfde moment wordt geplaatst en kanalen die overspoeld raken. Niet gek dat belangrijke content ondergesneeuwd raakt. Het Alfa-college had daardoor een gebrek aan overzicht en structuur in de contentplanning. “Geen overzicht over wie wat wanneer plaatst, zorgde dat veel content tegelijk op onze sociale mediakanalen werd geplaatst”, vertelt Femke.
De Contentkalender als oplossing
Het Alfa-college is een oude bekende van toen De Contentkalender nog maar een Excel-template was. De overstap naar onze huidige tool verliep soepel en snel.
Het gebruik gaat ons goed af want het programma spreekt voor zich.
De Contentkalender brengt het Alfa-college veel voordelen. Verandert er iets in de planning? Geen probleem. Femke checkt de Contentkalender als ze iets wilt plaatsen, om te kijken of er ruimte is. Soms betekent dit dat ze met de communicatiekaartjes moeten schuiven. Maar, wanneer je een communicatie verplaatst verplaatsen alle onderliggende taken gewoon mee.
Ook maakt De Contentkalender alle berichten op de verschillende kanalen visueel. De kleuren geven aan op welk kanaal wordt gecommuniceerd. En dat heeft een positief effect op de samenwerking. De Contentkalender werkt nu zelfs bindend voor het marketing- en communicatieteam van het Alfa-college.
Meer overzicht en structuur in onze ‘social media’-planning door De Contentkalender