Eerst maakten ze de planning in Excel, maar met de verschillende kanalen, doelstellingen en doelgroepen werd alles te ingewikkeld en te groot voor Excel. Ze hadden behoefte aan structuur en besloten een tool aan te schaffen: de Contentkalender.

“Met de Contentkalender zorgen we voor continuïteit in onze communicatie-uitingen.”

Met de Contentkalender creëren ze overzicht voor iedereen binnen de organisatie. Collega's kunnen hierdoor bijvoorbeeld een maand van tevoren al zien wat voor voorwerk ze moeten doen voor een publicatie. De Contentkalender helpt AOb ook om nieuwsbrieven gespreid in te plannen. In het verleden gebeurde het wel eens dat er drie nieuwsbrieven op dezelfde dag uit gingen.

“De Contentkalender is echt onze online agenda geworden. Zo zorgen we voor continuïteit in onze communicatie-uitingen.”

Wat Femke het allerbelangrijkst vind, is dat ze nu overzicht hebben. Alle werkzaamheden die gedaan zijn, vinken ze af. Daardoor weten ze precies wat er nog moet gebeuren. En hoeft het team niet alle social-kanalen te controleren. Ze zien alles overzichtelijk in de kalender staan.

Ze gebruiken de tool nu dagelijks. Natuurlijk is het in het begin even zoeken waar alles staat, maar dat gaat nu prima.

“Als je overigens vragen hebt, kun je heel snel schakelen met Luuk. Hij kan direct antwoorden geven op je vragen. Dat is heel handig als je met iets nieuws begint.”

 

James van de ContentkalenderHulp nodig?

James denkt graag met je mee.