
Contentrubrieken
Rubrieken brengen structuur in je contentplanning. Ze zijn voorspelbaar (op een goede manier), zorgen voor herkenbaarheid én helpen je om makkelijker vooruit te plannen.
- Tip van de week
- Collega in de spotlight
- FAQ vrijdag
- Project van de maand
- Wist-je-datjes
Door met vaste formats te werken, voorkom je dat je elke keer opnieuw moet bedenken wat je gaat maken. Je bouwt ritme op, niet alleen voor je jezelf, maar ook voor je doelgroep.
Waarom rubrieken effectief zijn
Door te plannen met rubrieken of vaste formats breng je structuur in je planning. Je hoeft niet elke keer opnieuw het wiel uit te vinden. Er staat al een contentskelet, die je alleen nog met inhoud moet vullen. Dat is heel erg fijn voor drukke periodes, zoals het einde van het jaar.
Rubrieken maken het niet alleen makkelijk voor jezelf, ze zorgen ook voor een relatie met je doelgroep. Je geeft je doelgroep iets herkenbaars om naar uit te kijken. Onze marketeer Franka zit bijvoorbeeld elke maand met smart te wachten op een Instagrambericht van UStadsie met hun rubriek "Leer Utrechts". Dit kanaal plaatst video's en verhalen uit de stad Utrecht en maandelijks een Utrechts woord met uitleg en uitspraak. Dat houdt Franka betrokken bij het kanaal.

Start vandaag met rubrieken
- Houd een brainstorm met je team. Welke rubrieken passen bij je organisatie?
- Leg vast wanneer ze terugkomen (bijvoorbeeld wekelijks, maandelijks of elk kwartaal)
- Maak voor elke rubriek alvast een lijstje met mogelijke onderwerpen
- Plan vooruit zodat je nooit meer last-minute hoeft te verzinnen
Je zult merken: het brengt meteen rust en overzicht.
Nog 18 dagen tot kerst...
Leuk dat je vandaag een deurtje naar een contenttip hebt geopend. Zien we je morgen weer?
Alle contenttips bekijken? Ga naar de overzichtspagina.

Rubrieken in Hero-Hub-Hygiene.
Rubrieken passen perfect bij de Hero-Hub-Hygiene strategie. Wij schreven er een blog over. Zo kan je direct aan de slag met strategisch plannen.
