Waar hoort de Contentkalender in je strategie?
Voor je aan de slag gaat met vervolgstappen, is het goed om de plaats van de Contentkalender in een contentstrategie te kennen. Senior contentstrateeg Leo Oorschot deelt een contentstrategie op in zeven cruciale onderdelen. In het vierde onderdeel geeft hij aan dat je een keuze moeten maken in:
“Hoe de organisatieprocessen eruit zouden moeten zien om content te plannen, creëren, publiceren en beheren en wie daar welke rollen/verantwoordelijkheden in heeft.”
Om dat onderdeel te ondersteunen, is het belangrijk om te onderzoeken:
“Welke hulpmiddelen er gebruikt moeten worden of eventueel nog nodig zijn om de bij punt vier genoemde organisatieprocessen zo goed mogelijk te laten verlopen.”
En daar duikt de Contentkalender op. Als hulpmiddel zorgt de tool voor de afstemming tussen je contentstrategie en -planning. Je zet je strategische keuzes om in de basiselementen van je contentplanning. In het vervolg van deze blog, lees je hoe je je contentstrategie verwerkt in de Contentkalender en vervolgens omzet in heldere processen.