Logo MBO raad

Onze klant: MBO-raad

De MBO Raad produceert een enorme hoeveelheid content. Content waar ook nog eens veel verschillende partijen bij betrokken zijn. Tegelijkertijd is het belangrijk om de activiteiten aan de leden te verantwoorden. Dit vergt een goede contentorganisatie. En een overzichtelijk contentplanning. Jaap den Ouden, redacteur bij de MBO Raad vertelt waarom de Contentkalender een oplossing bood.

“De MBO Raad had het gevoel het zicht op de content te verliezen. Bovendien wilde de organisatie meer delen over de contentbezigheden met de betrokken partijen. Het werd tijd voor een goed en overzichtelijk systeem.” De zoektocht naar zo’n systeem ging van start en de MBO Raad begon met het bijhouden van een communicatieplanning in Excel. Dit leverde nog niet het gewenste resultaat voor de organisatie. “Na een poosje rommelen met Excel, besloten we om iets mooiers en handigers aan te schaffen.”

Dit was waar de Contentkalender in het spel kwam. Jaap was direct te spreken over de vormgeving. Vooral een kalenderweergave in plaats van een tabel. Dit geeft een goed overzicht van de content die gepland staat voor de komende periode.

Ik kon persoonlijk vrij snel zien waar de Contentkalender behulpzaam in is: overzicht houden, samenwerken en attenderen.

De Contentkalender is inmiddels niet meer weg te denken uit de contentplanning van de MBO Raad. Zo zet de organisatie het systeem bijvoorbeeld in om taken vast te stellen en de inhoud onderling af te stemmen. Ook maakt de MBO Raad aan het begin van de week gebruik van de Contentkalender om rapportages en overzichten te maken.

De Contentkalender heeft een leidende rol in ons communicatieproces. Het overzicht wordt centraal besproken tijdens overleg met het team.

De MBO Raad gebruikt de Contentkalender eigenlijk voor alles wat met content te maken heeft. Maar ook evenementen, ‘haakjes’ en belangrijke data worden genoemd. Het overzicht dat de Contentkalender biedt, maakt het voor de MBO Raad hét perfecte systeem voor hun communicatieplanning.

Wil jij ook grip krijgen op je contentplanning en beter samenwerken met je team?