Blogberichten

Droom jij ook van 55 miljoen likes op Instagram? Een foto van een doodnormaal ei is het gelukt. In minder dan tien dagen werd de foto de meest gelikete foto op Instagram. Zo blijkt maar weer hoe belangrijk sociale mediakanalen zijn om de massa te bereiken. Daarvoor moet je wel weten welke content het beste bij een kanaal past. En het is goed om te weten welke sociale mediakanalen het beste bij jouw merk of organisatie passen. In een blogreeks lichten we de meest populaire sociale mediakanalen uit, zodat je precies weet welk mediakanaal het beste past bij je organisatiedoelstellingen. In deze blog ontdek je alles over het platform Instagram.

Als organisatie kan je niet meer om sociale media heen. Dat is geen nieuws, maar hoe maak je daar de juiste beslissingen over in je contentplanning? De Contentkalender helpt je een aantal keuzes te maken. Bijvoorbeeld over het mediakanaal waarop je een communicatie plaatst. In een blogreeks lichten we de meest populaire sociale mediakanalen uit, zodat je precies weet welk mediakanaal het beste past bij je organisatiedoelstellingen. In deze blog ontdek je alles over het platform LinkedIn.

Stilzitten tijdens de zomervakantie? Ons niet gezien. De zomerperiode is namelijk de perfecte tijd om onze nieuwe functionaliteiten live te zetten. Met jullie wensen in ons achterhoofd, hebben we de Contentkalender nog een stukje beter gemaakt. In dit blog vertellen we alles over de nieuwe functionaliteiten.

Je content vertrekt vanuit een doelstelling en spreekt een doelgroep aan. En je maakt je content via een helder werkproces. Logisch. Maar in de praktijk is het een stuk minder makkelijk om die connectie te bewaken. Door een grote hoeveelheid content, campagnes en belangen, verlies je het overzicht. UNICEF Nederland slaagt er wel in om overzicht te houden. Ontdek in deze blog hoe.

Uit onderzoek blijkt dat twee op drie organisaties in Nederland een contentstrategie heeft. Toch heeft maar één derde van die organisaties een helder proces voor het beheer van hun content. Dat kan veel beter. In deze blog lees je hoe de Contentkalender je daarbij helpt.

Je hebt een proefmaand gestart in de Contentkalender. Een goede eerste stap richting een overzichtelijke contentplanning. Maar wat zijn de volgende stappen? En hoe zet je je proefmaand optimaal in? We helpen je op weg met deze blog.

“Communicatie toevoegen”. Je hebt er waarschijnlijk al vaak genoeg op geklikt in de Contentkalender. Sommige organisaties zelfs al meer dan duizend keer. De organisatie met de meeste communicaties zelfs al 4055 keer. Indrukwekkend. Vanaf 23 februari verandert het scherm wat je gewend bent, daarnaast verbeteren we de workflows.

Je hebt net gekozen om de Contentkalender te testen. Leuk! Maar hoe kom je te weten wat de Contentkalender je brengt? Door de Contentkalender te vullen met jouw communicatieplanning. En dat liefst zo efficiënt mogelijk. In vijf stappen helpen we je aan een gevulde Contentkalender.

Het nieuwe jaar komt eraan. Dat betekent dat het tijd is om de Contentkalender voor 2021 te vullen. Op naar een overzichtelijke start van het nieuwe communicatiejaar. Maar hoe vul je de Contentkalender snel en doeltreffend? Deze blog helpt je daarbij.