Blogberichten

Kopje koffie op een kalender op een bureau
Alles loopt op rolletjes? 30 oktober 2019

Gewoon goede content. Dat wil jij, dat willen wij, dat wil iedereen. Maar ‘gewoon’ goede content bestaat niet. Content wordt niet zomaar ineens geschreven. Het is een proces. Heb je je ooit afgevraagd waarom de ene organisatie scoort met hun content, terwijl dit bij de andere organisatie nauwelijks van de grond komt? Een goed en duidelijk proces kan het verschil maken. Een goed proces zorgt voor overzicht en structuur.

Bovenaanzicht van een persoon die markeert in notities achter zijn computerscherm
Hoe een goede communicatieplanning jouw leven een stuk overzichtelijker maakt 11 oktober 2019

Een goede communicatieplanning geeft jou overzicht. Want het stelt je in staat vooruit te kijken, en terug te blikken. En dat levert jou, je collega’s en je organisatie ontzettend veel op. Kijk maar.

Twee bergen met een vlag op de top
Structureer je communicatieplan met projecten 11 juli 2019

Je hebt een account gemaakt voor de Contentkalender. Okay, mooi. Dan kan je beginnen met het invullen van je contentstrategie. Maar zodra je dat gedaan hebt, kom je bij de volgende stap: Projecten definiëren. Het werken met projecten is niet moeilijk, maar het vereist wel een zekere mate van gestructureerd werken. Hoewel dat wat tijd kost, levert het je uiteindelijk veel structuur en overzicht op. Ben je benieuwd hoe je projecten gebruikt? Lees de blog.

Stopbord met bomen op de achtergrond
Communicatieplanning in Excel? Dat kan makkelijker 21 juni 2019

Tijdens een campagneoverleg stelde ik voor om de communicatieplanning te maken. Nu staar ik naar een leeg Excel-bestand en vraag ik me af hoe te beginnen. Wat is de beste indeling? Hoe geef ik de verschillende mediakanalen weer? En hoe wijs ik een verantwoordelijke toe? Ik testte de Contentkalender en zag dat het allemaal veel makkelijker kan.

Een kroontje gemaakt uit contentmarketingbegrippen
De Contentkalender invullen: 5 tips voor succes 29 maart 2019

Je hebt een Contentkalender account aangemaakt. Mooi, je eerste stap naar de titel contentkoning(in) is gezet. Maar hoe nu verder? Hoe vul je de Contentkalender effectief in? Deze 5 tips gaan je daarbij helpen.

Vrouw geeft presentatie met post-its tegen de muur
Een contentkalender maken volgens het Hero-Hub-Hygiene model 20 maart 2019

Het Hero-Hub-Hygiene-model helpt je om communicatie slim te plannen en klanten te binden. Wil jij de 3 H’s toepassen op jouw contentplanning? Volg onze 3 stappen om met Hero, Hub en Hygiene je Contentkalender te vullen.

Schrift met daarin een stijgende grafiek
Een goede contentkalender in 5 stappen 6 maart 2019

Geen last minute stress meer als je weet dat je doelgroep op gezette tijden krachtige content krijgt. Een contentkalender helpt je om te zorgen dat dit lukt. Wil je een contentkalender starten? Met dit stappenplan Contentkalender start je in 5 stappen met je communicatieplanning.