Blogberichten

Planbord_header
Hoe je met het planbord persoonlijk overzicht creëert 23 augustus 2022

Ons planbord is een kanbanweergave voor je communicaties. De kanban-methode is ontstaan aan de lopende band van Toyota in Japan. In dit blog lees je drie manieren waarop je het planbord inricht en gebruikt.

Recycle je content
Nooit meer inspiratieloos: recycle je content met onze tips 1 juli 2022

Maak van je oude content (weer) een succes. Zo verdubbel je je content zonder extra werk. Ontdek hoe je content hergebruikt in ons blog.

Bente geeft Dennis ondersteuning met de Contentkalender
De Contentkalender is klaar voor de zomer. Ontdek de nieuwste functionaliteiten van juni 2022. 16 juni 2022

Zoals altijd sleutelen wij hard aan de Contentkalender. Vlak voor de bouwvak gaan wij dan ook live met een hele bups aan nieuwe functionaliteiten. In dit blog ontdek je de nieuw en verbeterde Contentkalender.

Franka en Celine vergelijken notities.
Contentkalender, Microsoft Planner en Trello: welke tool past bij mij? 14 juni 2022

We snappen dat het lastig is om een goede keuze te maken voor een planningstool. Daarom lichten we in onze nieuwste blogreeks de verschillen en overeenkomsten uit tussen de Contentkalender en andere planningstools.

Communicatie -LinkedIn uitgelicht door een vergrootglas
Media of medi-nee? Past LinkedIn bij mijn organisatie? 20 mei 2022

Als organisatie kan je niet meer om sociale media heen. Dat is geen nieuws, maar hoe maak je daar de juiste beslissingen over in je contentplanning? De Contentkalender helpt je een aantal keuzes te maken. Bijvoorbeeld over het mediakanaal waarop je een communicatie plaatst. In een blogreeks lichten we de meest populaire sociale mediakanalen uit, zodat je precies weet welk mediakanaal het beste past bij je organisatiedoelstellingen. In deze blog ontdek je alles over het platform LinkedIn.

Twee mensen achter hun laptop die een aantal sterren invullen ter evaluatie.
Evalueren moet je leren 18 mei 2022

Plannen draait niet alleen om vooruitkijken, maar ook om terugblikken. Door terug te blikken weet je over welke onderwerpen je communiceert en kan je nagaan hoe succesvol een bericht is geweest. Aan de hand van die informatie optimaliseer je je strategie.

Header blog contentformaten
Contenttypen en mediakanalen. Wacht, wat?! 24 maart 2022

Als je je content gaat plannen, stel je waarschijnlijk een aantal vragen: hoe wil ik informatie overbrengen naar mijn doelgroep? Via welk kanaal wil ik dat doen? En in welke vorm? Voor je contentplan is het belangrijk om goed na te denken over je mediakanalen en je contenttypen. In deze blog leg ik je graag uit wat het verschil is en hoe je ze in de Contentkalender zet.

Extra ondersteuning
Met deze stellingen ontdek je de kracht van je contentteam 25 februari 2022

Goede online communicatie begint bij krachtige, relevante content. Daarom is het belangrijk dat je tijd overhoudt voor wat je het liefste doet: creatief met content bezig zijn. Rust, duidelijkheid en efficiëntie in je team helpen je daarbij. Met onze 20 vragen ontdek je waar de kracht van je contentteam ligt. Maar ook wat er beter kan.

Twee mensen voor een laptop met de Contentkalender open.
Vijf tekenen dat je toe bent aan een online contentplanning 13 januari 2022

Tegenwoordig is alles online. En ook je werkproces speelt zich online af. Vergaderen doe je in Teams of Zoom en documenten zweven ergens in de cloud. Waarom zou je dan niet ook overstappen op een online contentplanning? Zo werk je makkelijk samen met collega’s en is je planning altijd up-to-date. In dit blog lees je vijf redenen waarom ook jij toe bent aan een online contentplanning.