Blogberichten
![Extra ondersteuning](https://contentkalender-website.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/_img700x450crop/Extra-ondersteuning.jpg)
Goede online communicatie begint bij krachtige, relevante content. Daarom is het belangrijk dat je tijd overhoudt voor wat je het liefste doet: creatief met content bezig zijn. Rust, duidelijkheid en efficiëntie in je team helpen je daarbij. Met onze 20 vragen ontdek je waar de kracht van je contentteam ligt. Maar ook wat er beter kan.
![Twee mensen voor een laptop met de Contentkalender open.](https://contentkalender-website.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/_img700x450crop/overzichtelijke-planning.png)
Tegenwoordig is alles online. En ook je werkproces speelt zich online af. Vergaderen doe je in Teams of Zoom en documenten zweven ergens in de cloud. Waarom zou je dan niet ook overstappen op een online contentplanning? Zo werk je makkelijk samen met collega’s en is je planning altijd up-to-date. In dit blog lees je vijf redenen waarom ook jij toe bent aan een online contentplanning.
![Stopbord met bomen op de achtergrond](https://contentkalender-website.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/_img700x450crop/Communicatieplanning-excel-contentkalender-header-2.jpg)
Tijdens een campagneoverleg stelde ik voor om de communicatieplanning te maken. Nu staar ik naar een leeg Excel-bestand en vraag ik me af hoe te beginnen. Wat is de beste indeling? Hoe geef ik de verschillende mediakanalen weer? En hoe wijs ik een verantwoordelijke toe? Ik testte de Contentkalender en zag dat het allemaal veel makkelijker kan.
![Dennis legt iets uit over de Contentkalender.](https://contentkalender-website.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/_img700x450crop/TannoWitkamp-13.jpg)
Het Hero-Hub-Hygiene-model helpt je om communicatie slim te plannen en klanten te binden. Wil jij de 3 H’s toepassen op jouw contentplanning? Volg onze 3 stappen om met Hero, Hub en Hygiene je Contentkalender te vullen.
![Dennis kijkt naar zijn laptop waarop de Contentkalender te zien is.](https://contentkalender-website.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/_img700x450crop/TannoWitkamp-429.jpg)
Ook zo’n succes worden als NOS Stories? Dan is het eerst belangrijk om te weten welke kanalen goed passen bij je organisatie. Je hebt je misschien onlangs weleens afgevraagd of jouw organisatie ook iets met het populaire TikTok moet doen bijvoorbeeld. Wij willen je daarom graag helpen om te onderzoeken welke mediakanalen passen bij jouw bedrijf. In onze laatste blogreeks staan we stil bij de meest populaire mediakanalen. We vertellen je precies hoe elk kanaal in elkaar zit en wat je kan doen om je bereik op dat kanaal te vergroten.
![De TikTok-app op een telefoon.](https://contentkalender-website.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/_img700x450crop/TikTokbanner.jpg)
Word geen Jesse Klaver. Jesse Klaver? Ja, vlak voor de verkiezingen van 2020 maakte Jesse Klaver de fout om een dansfilmpje op TikTok te plaatsen. De video is inmiddels verwijderd, omdat deze totaal niet in de smaak viel. De video paste niet bij het imago en doelgroep van Klaver. TikTok was voor hem helaas niet het uitgelezen medium.
![Tanno Witkamp 23](https://contentkalender-website.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/_img700x450crop/TannoWitkamp-23.jpg)
Veel communicatieteams gebruiken het nog steevast voor hun contentplanning: Excel. Toch zijn er tools die je team een stuk beter kunnen helpen bij het plannen en uitvoeren van campagnes. We vergelijken Excel met de Contentkalender in drie belangrijke fases van je contentstrategie: planning, uitvoering en evaluatie.
![Beginscherm Facebook-app. ''What's on your mind?''](https://contentkalender-website.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/_img700x450crop/facebook_beginscherm.jpg)
"Wat ben je aan het doen, Franka?", vraagt Facebook mij zodra ik de app open. Vandaag is het antwoord duidelijk: een blog schrijven. De Contentkalender dook deze week namelijk in de wereld van Facebook om uit te zoeken hoe je dit kanaal het beste inzet voor jouw organisatie. Het platform staat bekend om haar ingewikkelde algoritme, dus buckle your seatbelts, het wordt een wild ride.
![Telefoonscherm met daarop alle sociale media apps, waaronder YouTube.](https://contentkalender-website.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com/_img700x450crop/youtube_app_telefoon.jpg)
Wat is het eerste waar je aan denkt bij 14 februari? Aan de verjaardag van YouTube natuurlijk! Sinds de oprichting in 2005 is het platform enorm gegroeid. Met dagelijks 3,1 miljoen Nederlandse gebruikers is YouTube een van de populairste sociale mediawebsites in ons kikkerlandje (bron: Nationale Social Media Onderzoek 2021).