Blogberichten

Tanno Witkamp 23
Stop met Excel, gebruik de Contentkalender 4 oktober 2021

Veel communicatieteams gebruiken het nog steevast voor hun contentplanning: Excel. Toch zijn er tools die je team een stuk beter kunnen helpen bij het plannen en uitvoeren van campagnes. We vergelijken Excel met de Contentkalender in drie belangrijke fases van je contentstrategie: planning, uitvoering en evaluatie.

Beginscherm Facebook-app. ''What's on your mind?''
Kies je kanaal: Facebook 28 september 2021

"Wat ben je aan het doen, Franka?", vraagt Facebook mij zodra ik de app open. Vandaag is het antwoord duidelijk: een blog schrijven. De Contentkalender dook deze week namelijk in de wereld van Facebook om uit te zoeken hoe je dit kanaal het beste inzet voor jouw organisatie. Het platform staat bekend om haar ingewikkelde algoritme, dus buckle your seatbelts, het wordt een wild ride.

Telefoonscherm met daarop alle sociale media apps, waaronder YouTube.
Mediakanaal onder de loep: YouTube 17 september 2021

Wat is het eerste waar je aan denkt bij 14 februari? Aan de verjaardag van YouTube natuurlijk! Sinds de oprichting in 2005 is het platform enorm gegroeid. Met dagelijks 3,1 miljoen Nederlandse gebruikers is YouTube een van de populairste sociale mediawebsites in ons kikkerlandje (bron: Nationale Social Media Onderzoek 2021).

Header blog marketingplan
Marketingplan: van kopje koffie naar après-content 14 september 2021

Hoe vaak heb je al gedacht: ik ga werk maken van een marketingplan. Maar de theorie is altijd een beetje versuffend. Het klinkt mooi: met content streef je organisatiedoelen na. En je probeert je product of dienst bij je doelgroep(en) te laten opvallen. Zo helpt een marketingplan je je doelen te bereiken en laat het je organisatie groeien. Maar in de praktijk voelt dat toch net wat anders. Daarom mag je die theorie even vergeten. In vier begrijpelijke stappen helpen we je om een mooi marketingplan neer te zetten. Tijd om de daad echt bij het woord te voegen.

Blogpostseptember Insta
Groeien op Instagram: Hoe doe je dat? 3 september 2021

Droom jij ook van 55 miljoen likes op Instagram? Een foto van een doodnormaal ei is het gelukt. In minder dan tien dagen werd de foto de meest gelikete foto op Instagram. Zo blijkt maar weer hoe belangrijk sociale mediakanalen zijn om de massa te bereiken. In deze blogreeks lichten we de meest populaire sociale mediakanalen uit, zodat je precies weet welk mediakanaal het beste past bij je organisatiedoelstellingen. In dit blog ontdek je alles over het platform Instagram.

Kinderen in klas houden scorebord omhoog met daarop een 9.
Grip op je content: zo pakt UNICEF het aan 25 mei 2021

Je content vertrekt vanuit een doelstelling en spreekt een doelgroep aan. En je maakt je content via een helder werkproces. Logisch. Maar in de praktijk is het een stuk minder makkelijk om die connectie te bewaken. Door een grote hoeveelheid content, campagnes en belangen, verlies je het overzicht. UNICEF Nederland slaagt er wel in om overzicht te houden. Ontdek in deze blog hoe.

Twee handen gebruiken het toetsenbord van een laptop. Op de achtergrond staat er een tweede beeldscherm.
Van contentstrategie naar helder werkproces 23 maart 2021

Uit onderzoek blijkt dat twee op drie organisaties in Nederland een contentstrategie heeft. Toch heeft maar één derde van die organisaties een helder proces voor het beheer van hun content. Dat kan veel beter. In deze blog lees je hoe de Contentkalender je daarbij helpt.

Een scherm met de homepagina van de Contentkalender open
Hoe zet je je proefmaand optimaal in? 5 maart 2021

Je hebt een proefmaand gestart in de Contentkalender. Een goede eerste stap richting een overzichtelijke contentplanning. Maar wat zijn de volgende stappen? En hoe zet je je proefmaand optimaal in? We helpen je op weg met deze blog.

Ondersteuning CK
In 5 stappen snel van start met de Contentkalender 21 januari 2021

Je hebt net gekozen om de Contentkalender te testen. Leuk! Maar hoe kom je te weten wat de Contentkalender je brengt? Door de Contentkalender te vullen met jouw communicatieplanning. En dat liefst zo efficiënt mogelijk. In vijf stappen helpen we je aan een gevulde Contentkalender.