Blogberichten

Twee mensen achter hun laptop die een aantal sterren invullen ter evaluatie.
Evalueren moet je leren 18 mei 2022

Plannen draait niet alleen om vooruitkijken, maar ook om terugblikken. Door terug te blikken weet je over welke onderwerpen je communiceert en kan je nagaan hoe succesvol een bericht is geweest. Aan de hand van die informatie optimaliseer je je strategie.

Header blog contentformaten
Contenttypen en mediakanalen. Wacht, wat?! 24 maart 2022

Als je je content gaat plannen, stel je waarschijnlijk een aantal vragen: hoe wil ik informatie overbrengen naar mijn doelgroep? Via welk kanaal wil ik dat doen? En in welke vorm? Voor je contentplan is het belangrijk om goed na te denken over je mediakanalen en je contenttypen. In deze blog leg ik je graag uit wat het verschil is en hoe je ze in de Contentkalender zet.

Extra ondersteuning
Met deze stellingen ontdek je de kracht van je contentteam 25 februari 2022

Goede online communicatie begint bij krachtige, relevante content. Daarom is het belangrijk dat je tijd overhoudt voor wat je het liefste doet: creatief met content bezig zijn. Rust, duidelijkheid en efficiëntie in je team helpen je daarbij. Met onze 20 vragen ontdek je waar de kracht van je contentteam ligt. Maar ook wat er beter kan.

Twee mensen voor een laptop met de Contentkalender open.
Vijf tekenen dat je toe bent aan een online contentplanning 13 januari 2022

Tegenwoordig is alles online. En ook je werkproces speelt zich online af. Vergaderen doe je in Teams of Zoom en documenten zweven ergens in de cloud. Waarom zou je dan niet ook overstappen op een online contentplanning? Zo werk je makkelijk samen met collega’s en is je planning altijd up-to-date. In dit blog lees je vijf redenen waarom ook jij toe bent aan een online contentplanning.

Stopbord met bomen op de achtergrond
Communicatieplanning in Excel? Dat kan makkelijker 3 januari 2022

Tijdens een campagneoverleg stelde ik voor om de communicatieplanning te maken. Nu staar ik naar een leeg Excel-bestand en vraag ik me af hoe te beginnen. Wat is de beste indeling? Hoe geef ik de verschillende mediakanalen weer? En hoe wijs ik een verantwoordelijke toe? Ik testte de Contentkalender en zag dat het allemaal veel makkelijker kan.

Dennis kijkt naar zijn laptop waarop de Contentkalender te zien is.
Mediakanalen samengevat: Welk kanaal past bij mij? 22 oktober 2021

Ook zo’n succes worden als NOS Stories? Dan is het eerst belangrijk om te weten welke kanalen goed passen bij je organisatie. Je hebt je misschien onlangs weleens afgevraagd of jouw organisatie ook iets met het populaire TikTok moet doen bijvoorbeeld. Wij willen je daarom graag helpen om te onderzoeken welke mediakanalen passen bij jouw bedrijf. In onze laatste blogreeks staan we stil bij de meest populaire mediakanalen. We vertellen je precies hoe elk kanaal in elkaar zit en wat je kan doen om je bereik op dat kanaal te vergroten.

De TikTok-app op een telefoon.
Is TikTok iets voor mij? 15 oktober 2021

Word geen Jesse Klaver. Jesse Klaver? Ja, vlak voor de verkiezingen van 2020 maakte Jesse Klaver de fout om een dansfilmpje op TikTok te plaatsen. De video is inmiddels verwijderd, omdat deze totaal niet in de smaak viel. De video paste niet bij het imago en doelgroep van Klaver. TikTok was voor hem helaas niet het uitgelezen medium.

Tanno Witkamp 23
Stop met Excel, gebruik de Contentkalender 4 oktober 2021

Veel communicatieteams gebruiken het nog steevast voor hun contentplanning: Excel. Toch zijn er tools die je team een stuk beter kunnen helpen bij het plannen en uitvoeren van campagnes. We vergelijken Excel met de Contentkalender in drie belangrijke fases van je contentstrategie: planning, uitvoering en evaluatie.

Beginscherm Facebook-app. ''What's on your mind?''
Kies je kanaal: Facebook 28 september 2021

"Wat ben je aan het doen, Franka?", vraagt Facebook mij zodra ik de app open. Vandaag is het antwoord duidelijk: een blog schrijven. De Contentkalender dook deze week namelijk in de wereld van Facebook om uit te zoeken hoe je dit kanaal het beste inzet voor jouw organisatie. Het platform staat bekend om haar ingewikkelde algoritme, dus buckle your seatbelts, het wordt een wild ride.