Blogberichten
Tijdens een campagneoverleg stelde ik voor om de communicatieplanning te maken. Nu staar ik naar een leeg Excel-bestand en vraag ik me af hoe te beginnen. Wat is de beste indeling? Hoe geef ik de verschillende mediakanalen weer? En hoe wijs ik een verantwoordelijke toe? Ik testte de Contentkalender en zag dat het allemaal veel makkelijker kan.
Het Hero-Hub-Hygiene-model helpt je om communicatie slim te plannen en klanten te binden. Wil jij de 3 H’s toepassen op jouw contentplanning? Volg onze 3 stappen om met Hero, Hub en Hygiene je Contentkalender te vullen.
Ook zo’n succes worden als NOS Stories? Dan is het eerst belangrijk om te weten welke kanalen goed passen bij je organisatie. Je hebt je misschien onlangs weleens afgevraagd of jouw organisatie ook iets met het populaire TikTok moet doen bijvoorbeeld. Wij willen je daarom graag helpen om te onderzoeken welke mediakanalen passen bij jouw bedrijf. In onze laatste blogreeks staan we stil bij de meest populaire mediakanalen. We vertellen je precies hoe elk kanaal in elkaar zit en wat je kan doen om je bereik op dat kanaal te vergroten.
Word geen Jesse Klaver. Jesse Klaver? Ja, vlak voor de verkiezingen van 2020 maakte Jesse Klaver de fout om een dansfilmpje op TikTok te plaatsen. De video is inmiddels verwijderd, omdat deze totaal niet in de smaak viel. De video paste niet bij het imago en doelgroep van Klaver. TikTok was voor hem helaas niet het uitgelezen medium.
Veel communicatieteams gebruiken het nog steevast voor hun contentplanning: Excel. Toch zijn er tools die je team een stuk beter kunnen helpen bij het plannen en uitvoeren van campagnes. We vergelijken Excel met de Contentkalender in drie belangrijke fases van je contentstrategie: planning, uitvoering en evaluatie.
"Wat ben je aan het doen, Franka?", vraagt Facebook mij zodra ik de app open. Vandaag is het antwoord duidelijk: een blog schrijven. De Contentkalender dook deze week namelijk in de wereld van Facebook om uit te zoeken hoe je dit kanaal het beste inzet voor jouw organisatie. Het platform staat bekend om haar ingewikkelde algoritme, dus buckle your seatbelts, het wordt een wild ride.
Wat is het eerste waar je aan denkt bij 14 februari? Aan de verjaardag van YouTube natuurlijk! Sinds de oprichting in 2005 is het platform enorm gegroeid. Met dagelijks 3,1 miljoen Nederlandse gebruikers is YouTube een van de populairste sociale mediawebsites in ons kikkerlandje (bron: Nationale Social Media Onderzoek 2021).
Hoe vaak heb je al gedacht: ik ga werk maken van een marketingplan. Maar de theorie is altijd een beetje versuffend. Het klinkt mooi: met content streef je organisatiedoelen na. En je probeert je product of dienst bij je doelgroep(en) te laten opvallen. Zo helpt een marketingplan je je doelen te bereiken en laat het je organisatie groeien. Maar in de praktijk voelt dat toch net wat anders. Daarom mag je die theorie even vergeten. In vier begrijpelijke stappen helpen we je om een mooi marketingplan neer te zetten. Tijd om de daad echt bij het woord te voegen.
Droom jij ook van 55 miljoen likes op Instagram? Een foto van een doodnormaal ei is het gelukt. In minder dan tien dagen werd de foto de meest gelikete foto op Instagram. Zo blijkt maar weer hoe belangrijk sociale mediakanalen zijn om de massa te bereiken. In deze blogreeks lichten we de meest populaire sociale mediakanalen uit, zodat je precies weet welk mediakanaal het beste past bij je organisatiedoelstellingen. In dit blog ontdek je alles over het platform Instagram.