Blogberichten

Kinderen in klas houden scorebord omhoog met daarop een 9.
Grip op je content: zo pakt UNICEF het aan 25 mei 2021

Je content vertrekt vanuit een doelstelling en spreekt een doelgroep aan. En je maakt je content via een helder werkproces. Logisch. Maar in de praktijk is het een stuk minder makkelijk om die connectie te bewaken. Door een grote hoeveelheid content, campagnes en belangen, verlies je het overzicht. UNICEF Nederland slaagt er wel in om overzicht te houden. Ontdek in deze blog hoe.

Twee handen gebruiken het toetsenbord van een laptop. Op de achtergrond staat er een tweede beeldscherm.
Van contentstrategie naar helder werkproces 23 maart 2021

Uit onderzoek blijkt dat twee op drie organisaties in Nederland een contentstrategie heeft. Toch heeft maar één derde van die organisaties een helder proces voor het beheer van hun content. Dat kan veel beter. In deze blog lees je hoe de Contentkalender je daarbij helpt.

Een scherm met de homepagina van de Contentkalender open
Hoe zet je je proefmaand optimaal in? 5 maart 2021

Je hebt een proefmaand gestart in de Contentkalender. Een goede eerste stap richting een overzichtelijke contentplanning. Maar wat zijn de volgende stappen? En hoe zet je je proefmaand optimaal in? We helpen je op weg met deze blog.

Ondersteuning CK
In 5 stappen snel van start met de Contentkalender 21 januari 2021

Je hebt net gekozen om de Contentkalender te testen. Leuk! Maar hoe kom je te weten wat de Contentkalender je brengt? Door de Contentkalender te vullen met jouw communicatieplanning. En dat liefst zo efficiënt mogelijk. In vijf stappen helpen we je aan een gevulde Contentkalender.

Man achter laptop met Contentkalender open
Projectmatig communiceren vs. always-on-strategie: hoe zet je ze in de Contentkalender 13 november 2020

In mijn vorige blog vertelde ik je over twee verschillende vormen van communicatieplanning: een projectmatige manier en een always-on manier. Vandaag vertel ik je graag hoe je beide aanpakken optimaal inzet in je Contentkalender.

Tanno Witkamp 169
Een contentkalender, hoe doe je dat? 4 november 2020

Wat is een contentkalender? Hoe maak je er een? Hoe is een contentkalender dé oplossing voor je communicatieplanning? Lees dit blog en duik in de wereld van contentkalenders. We geven je er ook nog een gratis template bij.

Twee mensen overleggen van achter hun laptop en kijken naar een papier.
Het verschil tussen always-on en projectmatig communiceren 16 oktober 2020

Projectmatig communiceren of een always-on-strategie. Voor beiden is wat te zeggen. Maar wat is het verschil eigenlijk tussen de twee? We leggen het je graag uit aan de hand van voorbeelden uit de praktijk.

Bureau met daarop een plantje, drinkbus, laptop, tweede scherm en computermuis. Op de laptop staat de Contentkalender open.
Thuiswerken met de Contentkalender 5 juni 2020

Hoe lang zit je nu al thuis aan je bureau? Thuiswerken is de nieuwe norm en dat zal nog wel even zo blijven. Je werk-privébalans wordt op de proef gesteld. En je werk neemt andere vormen aan. Meer dan ooit speelt het werk zich digitaal af: (nog) meer online overleggen, geen snelle babbels in de gang en toch moet je het overzicht bewaren. Maar hoe ga je daarmee om? En waarom is de Contentkalender jouw partner in crime?

Bureau met daarop twee schermen, een plantje, smartphone, toetsenbord, tablet en lampje.
Online (content)overleg, hoe zorg je voor structuur? 15 mei 2020

We herkennen het allemaal. Een collega die niet kan inloggen, een andere collega wiens kinderen spontaan tikkertje spelen tijdens het overleg of een echo omdat iemand geen externe microfoon heeft. Allemaal ruis op de lijn. Ruis die je niet (of minder) hebt op kantoor. Hierdoor wordt het kleinste contact een enorme opgave. En voor je het weet, vermindert de onderlinge communicatie. Die vermindering zorgt voor onduidelijkheid, ook in je contentplanning.